Latest update فوریه 18th, 2018 11:58 ق.ظ
14 نوامبر 2016 مد فصل اخبار, خبر 0
مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری "مهراز" از برپایی نشست تخصصی فیلمسازی و تبلیغ برندهای فعال صنعت مد و پوشاک به منظور ساخت و پخش تعدادی مستند از رسانه ملی خبر داد.
صنعت مد و پوشاک
ابراهیمی درباره چندوچون ساخت این مستند توضیح داد: بنا به مذاکرات انجامشده با سازمان صداوسیما مقرر شد مستندی از صفر تا صد تولیدات برندهای ایرانی در حوزه مد و لباس ساخته شده و از یکی از شبکهها پخش شود البته قرار است صاحبان برند هزینه ساخت و تهیه این مستندها را متقبل شده و صداوسیما تنها مجوز پخش آن روی آنتن را صادر کرده است و تولیدکنندگان همچنان فرصت دارند برای ساخت این فیلم کوتاه 10 دقیقهای درباره برندشان اعلام آمادگی کنند.
مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری "مهراز" در ادامه تصریح کرد: یک تیم منسجم از مستندساز گرفته تا فعال عرصه مد و لباس، جامعهشناس، روانشناس و اقتصاددان ساخت این مستندها را بر عهده گرفتهاند و در هر برنامه یک برند به مردم معرفی میشود.
ابراهیمی، هجوم اجناس خارجی طی سالهای اخیر و رکود بازار داخلی را از عوامل اصلی ساخت این مستند برشمرد و گفت: متأسفانه ترویج یک فرهنگ اشتباه در میان مردم آنها را بر آن داشته که به جای خرید محصولات وطنی از مارکها و برندهای خارجی خریداری کنند و این در حالی است که درصد قابل توجهی از این برندها هم اصل نبوده و در ادامه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی هم مجبورند برای فروش کالای خود از مارکهای دروغین خارجی استفاده کنند و این امر از ابعاد مختلف به فرهنگ و اقتصاد کشورمان لطمه وارد میکند.
مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری "مهراز" از همراهی و همفکری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در راستای ساخت این مجموعه مستند نیز خبر داد و گفت: در حدود یک ماه پیش در ارتباط با این موضوع مذاکراتی را با شخص آقای قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داشتیم و ایشان نیز بر این باورند که همه ما در هر مسند و جایگاهی که هستیم باید نمایندهای برای حفظ ستونهای مد و لباس کشور باشیم.
او ادامه داد: متأسفانه و به دلیل نبود تبلیغات مناسب از برندهای مد و لباس داخلی، بسیاری از مردم کشورمان از پتانسیل موجود در عرصه پوشاک کشور باخبر نیستند و ساخت چنین مستنداتی با هدف معرفی و اطلاعرسانی لازم و کافی دراینباره به مردم انجام میشود.
این طراح لباس به کمکاری صداوسیما در حمایت از صنعت پوشاک کشور اشاره و بیان کرد: صداوسیما به عنوان اصلیترین رسانه ملی موظف است از این جمع بزرگ حمایت کند و زمینه لازم برای معرفی و درخشش برندهای ایرانی را فراهم کند چرا که این حرکت با ایجاد یک فضای رقابتی در میان صاحبان برند موجب میشود تولیدکنندگان تمام تلاش خود را در رساندن محصولات به استانداردهای جهانی و استفاده از ایدههای جدید به کار گیرند.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه این مستند اسپانسری ندارد و هزینههای ساخت آن را تولیدکننده و صاحب برند پرداخت میکند در خاتمه اظهار داشت: طبق توافقات و مذاکرات انجامشده با سازمان صداوسیما، تولیدکنندگان باید خود هزینه ساخت این فیلمهای کوتاه را پرداخت کنند و صداوسیما تنها قول پخش این مجموعه را به ما داده است.
18 فوریه 2018 0
18 فوریه 2018 0
18 فوریه 2018 0
17 ژانویه 2018 0
04 جولای 2013 2
07 دسامبر 2015 2
29 آوریل 2013 1
18 ژانویه 2016 1
07 دسامبر 2015 1
15 فوریه 2017 1
17 ژانویه 2018 0
15 ژانویه 2018 0
18 فوریه 2018 0
فراخوان بخش بینالملل هفتمین...18 فوریه 2018 0
داوری بیش از 6100 اثر رسیده به...18 فوریه 2018 0
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی...17 ژانویه 2018 0
کاخ گلستان، محور موضوعی ارائه یک...16 ژانویه 2018 0
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس...17 ژانویه 2018 0
کاخ گلستان، محور موضوعی ارائه یک مجموعه...09 دسامبر 2017 0
رنگ سال 2018 از سوی پنتون رنگ بنفش و به عبارت...25 نوامبر 2017 0
دبیرخانه جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه...23 اکتبر 2017 0
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت و...23 اکتبر 2017 1
هفتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر...